mandag den 4. juni 2012

Glimmersko


Efter at være faldet over denne DIY på Honestly WTF, måtte jeg selv prøve at gøre det efter. Jeg havde allerede haft kig på skoene fra Miu Miu (dem kan du se her) og bestemte mig for at lave min lidt egen fortolkning. De kan jo stort set laves i lige præcis det design man synes, man skal dog være forberedt på at de nok (helt sikkert!) ikke holder så længe som MiuMiu's version;) Mine egne sko er allerede begyndt at tabe glimmer, men så er det jo godt man har en masse ekstra, så man kan lappe dem og så kostede de kun 150 kr at lave i forhold til MiuMius sko til 2500 kr. Det er da noget af en besparelse:)



Der skal bruges:

  • Glimmer (jeg har brugt sølvglimmer fra Panduro Hobby, men man kan bruge hvilken som helst farve og jeg vil tro man kan finde noget billigt i en legetøjsforretning)
  • Tekstillim der bliver gennemsigtigt når det tørrer op. Jeg bruger Decoupage lim fra Panduro Hobby
  • En pensel
  • Et par kanvas sneakers i den farve man synes (de har nogle fine billige nogle i H&M)
  • malertape (der er ikke noget på ovenstående billede fordi jeg ikke havde mere:)
  • nitter eller rhinsten evt fra Panduro Hobby
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Dæk først skoene til med malertape de steder hvor der ikke skal glimmer og fjern snørrebåndene.

Bland glimmer med decoupage lim, ca 50:50. Jeg gjorde det lidt på gefühl:) og dæk skoene med glimmerblandingen i et tyndt lag.

Lad det tørre i ca. 10 minutter og læg et tyndt lag mere på og gentag indtil der ikke er nogle helligdage. Lad det tørre færdigt i ca et døgn.




Det er meget vigtigt at det er mange tynde lag der kommer på og ikke et enkelt tykt, da laget ellers vil sprække (det ved jeg af erfaring for JA jeg blev utålmodig;)

Når det hele er tørret op, kan snørrebåndene sættes i og der kan limes nitter eller rhinsten på snuden af skoene hvis det er det design man går efter. Resultatet kan ses på øverste billede. Jeg synes i hvert fald de er blevet fine:)



24 kommentarer:

  1. I'm personally a big fan of diyanddoitnow blog. Thanks for sharing this post.
    clipping path service

    SvarSlet
  2. instagram takipçi satin al
    instagram takipçi satin al
    takipçi satin al
    takipçi satin al
    instagram takipçi satin al
    takipçi satin al
    instagram takipçi satin al
    aşk kitapları
    TikTok takipçi satin al
    instagram beğeni satin al
    YouTube abone satin al
    twitter takipçi satin al
    TikTok beğeni satin al
    TikTok İzlenme Satin al
    twitter tikin satın al
    tiktok tatikn satın al
    youtube abone satin
    n tiktok beğeni satin n instagram
    beğeni satin n
    trend topic satin al
    trend topic satin al
    youtube abone satin al
    beğeni satin al
    tiktok izlenme satin al
    sms onay
    youtube izlenme satın al
    tiktok beğeni satın al
    sms onay
    sms onay
    perde modeli instagram
    takipçi satın satin al
    takipçi satın al
    tiktok jeton hilesi
    pubg uc satın al

    SvarSlet
  3. Vil du lede din blog på tiktok? Du kan Køb Tiktok Følgere for at promovere det.

    SvarSlet